Aquest treball sobre les mascotes ha estat dirigit als alumnes de 3 anys que acaben d´incorporar-se al centre escolar i que, durant el seu període d´adaptació, els han ajudat a reconèixer les seues aules i a identificar-se´n com a grup-classe.
Al llarg del present curs, aquests animals, el Flamenc a 1rA, el Dofí a 1rB i la Tortuga marina a1rC, compartiran amb els nostres alumnes grans moments de diversió i d´aprenentatge. Per aquest motiu considerem interessant conèixer-los un poc més.
Les diferents mascotes, al llarg d´un cap de setmana, estan convivint amb els alumnes a les seues cases, per tal de jugar i viure experiències emocionals que després compartiran amb la resta dels companys. Aquesta activitat els ajuda a fomentar i millorar la seua expressió oral i la seua capacitat de comunicació.
La mascota de l´aula ha despertat en ells la curiositat per conèixer-la més a fons: com s´alimenta, on viu, com neix, i també, què podem fer per tal d´ajudar-la a viure feliç al seu hàbitat, evitant la contaminació que tant de mal li fa.
Hem treballat l´educació emocional compartint els sentiments que els ha provocat aquesta activitat i exposant els companys les aportacions personals, incentivant així la curiositat i la consciència ecològica , a més de l´empatia i el respecte cap als altres, escoltant les seues opinions.